Het bijzondere tijdschrift.

Magazine.

#demagjezien #glossy 
#bijzonder #voor&door

Door buiten de bestaande lijntjes te denken ontstond: Magjezien, het bijzondere tijdschrift. Als een van de twee oprichters hebben we een tijdschrift voor mensen met een beperking opgezet. Geheel naar de behoefte van de doelgroep. 

Een tijdschrift is op zichzelf niet echt bijzonder, het bijzondere aan dit project is dat de mensen met een beperking het tijdschrift zelf maken. 

Dit vóór & dóór maakt het uniek in Nederland.  De inhoud maken de medewerkers zelf. Ze maken de vragen, nemen de interviews af en maken daarbij de origineelste foto’s. Dat alles samen maakt Magjezien een bijzonder tijdschrift. Natuurlijk wordt er door professionele begeleiding over hun schouder mee gekeken en ondersteund waar nodig. 

Vele bekende Nederlanders hebben hun mede werking verleend. Onder andere Robert ten Brink, Willeke Alberti, Lex Uiting, Oscar Kàzan en Huub StapelDaarnaast nodigde de redactie ook mensen van andere dagbestedingen uit om hun verhaal een podium te geven in het tijdschrift en online. 

Via de social media door video’s de lezer op de hoogte gehouden van alle werkzaamheden achter de schermen.

Met het werken op de redactie groeien de medewerkers enorm in hun persoonlijke ontwikkelingen. Groei die zelfs ouders niet voor mogelijk hadden. Dat is waanzinnig om mee te maken en daar onderdeel van uit te maken.

Aan dit project heb ik als eind-redacteur gewerkt. Daarnaast was ik vormgever en had de social media voor mijn rekening.  Ik zet dit in verleden tijd, omdat op dit moment het project helaas door financieele redenen voorlopig is stopgezet. 

Magjezien

hazoo, maakt het makkelijk.

Hulpmiddel.

#TEK #steunkousen 
#hulpmiddel #makkelijk

Steunkousen is niet het eerste waar ik aan dacht om mijn creativiteit in te stoppen. Dat klinkt misschien wat suf maar is het zeker niet.

In Nederland dragen namelijk meer dan 365.000 therapeutisch elastische kousen (TEK). Deze mensen ervaren allemaal hetzelfde probleem. Het moeilijk aan- en uittrekken van deze kousen. De een moet worden geholpen en de ander red zich door losse aantrek hulpmiddelen.

Daar moet toch iets op te verzinnen zijn zou je zeggen. Dat is ook zo. Met hazoo word het hulpmiddel in de steunkous verpakt. Zo wordt het voor de mantelzorgers die ze aan- en uittreken makkelijk, maar zeker voor diegene die het zelf moeten doen. Een unieke methode die maar één keer hoeft worden toegepast.

In de ontwikkelingsfase van de behandeling sloot ik bij het team aan. Met als taak het visueel maken van de behandeling richting de consument. Zoals het bedenken van de naam, huisstijl en promotiemateriaal. Voor de promotie van hazoo hebben we een aantal keren deelgenomen aan een beurs. Als creatieveling van het team mocht ik de beursstand ontwerpen. Een super ervaring waarin ik het buiten de lijntjes denken enorm goed kon toepassen en in de praktijk meteen kon zien wat het deed. 

Inmiddels worden de steunkousen van mensen behandeld en loopt de online omgeving. Door deze online omgeving kunnen de klanten hun kousen aanmelden. Naast het aanmelden hebben we ook een logistiek oplossing bedacht middels de hazoo envelop. Hiermee wordt de verzending en retour geregeld.

Een ding stond bij alles voorop: gemakkelijk! We zeggen namelijk niet voor niets hazoo, maakt het makkelijk. De doelgroep zijn mensen op leeftijd die geen ingewikkelde procedures willen volgen. Daarvoor kwam ook Onno van hazoo als online-hulp waar de mensen terecht kunnen voor hun vragen.

hazoo